Retail op het station

Voor het retailbeleid van NS is het uitgangspunt dat we aan de markt laten wat de markt inmiddels zelf ook kan. De formule voor HEMA op stations is per 1 oktober overgedragen aan HEMA B.V. In het voorjaar van 2018 hebben we een marktuitvraag gedaan voor de exploitatie van Broodzaak, Starbucks en Smullers. Het resultaat hiervan is dat de verkooppunten van Broodzaak per 1 december 2018 zijn overgegaan naar HMSHost, Starbucks per 1 januari 2019 naar cateringbedrijf SSP en Smullers per 1 februari 2019 naar Lagardère. Alle 1.300 medewerkers zijn geïnformeerd en gaan met vergelijkbare arbeidsvoorwaarden over naar de nieuwe eigenaar.
In lijn met de strategie blijft NS Stations de formules Kiosk (inclusief automaten), StationsHuiskamer, Railcatering, AH to go en Julia’s zelf exploiteren.

Verbeteringen formules

Afgelopen jaar zijn we gestart met de doorontwikkeling van de formules Julia’s, Railcatering, Kiosk, automaten en StationsHuiskamer. Deze formules blijven ook binnen NS Stations.