In 2018 waren reizigers op het hoofdrailnet meer tevreden over het reizen per trein dan in 2017. 86% van de reizigers gaf een 7 of hoger, tegenover 80% in 2017.
Ondanks dat de HSL-Zuid op een aantal vlakken in de loop van het jaar minder presteerde, zijn reizigers positiever over het reizen met de HSL-Zuid dan in...
NS wil reizigers meer regie geven over hun reis van deur tot deur, ongeacht het vervoermiddel of de vervoerder. Reisinformatie speelt hierin een sleutelrol.
Reizigers die ons online of via telefoon benaderen vinden de dienstverlening beter dan reizigers die een brief of e-mail sturen. Dit komt doordat online of...
NS wil dat reizigers hun reistijd zo veel mogelijk ervaren als eigen tijd die ze nuttig kunnen besteden. NS werkt hier aan samen met de overheid,...
Het aantal reizigerskilometers groeide in 2018 met 2,4% onder meer door de aantrekkende economie. Daardoor wordt het steeds drukker in de trein, zeker...
Met dagelijks meer dan 1 miljoen reizen heeft NS in Nederland een grote impact op de maatschappij: in mobiliteit, veiligheid, emissies en bestedingen.
Uit een vergelijking tussen punctualiteit versus drukte op het spoor in 18 landen blijkt dat NS in de top drie staat.