In 2018 onttrok NS dagelijks gemiddeld 12,4% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie (2017: 11,4%). Daarmee presteerden we beter dan de norm van...
Het is belangrijk dat het spoor wordt onderhouden en vernieuwd. Dit kan hinder opleveren voor reizigers. In maart was er gedurende 3 weken beperkt...
De dienstregeling 2019 is vrijwel gelijk aan de dienstregeling in 2018. Door de verwachte groei van het aantal reizigers zijn treinen op een aantal...
NS wil dat iedereen onbelemmerd kan reizen. We maken het reizigers zo gemakkelijk mogelijk om zelfstandig te reizen en bieden hulp waar nodig....
Om de spoorwegveiligheid te vergroten, heeft NS één geharmoniseerd veiligheidsbeheersysteem (‘1VBS’) voor het hele bedrijf ingevoerd. Hiermee zorgen we voor...
Het risico dat door veel grote buitendienststellingen, achterblijvende investeringen en politieke druk op ProRail een tekort ontstaat aan...
De invoering van ERTMS kent als risico’s dat het leidt tot grote klanthinder of dat de implementatie van ERTMS niet de verwachte resultaten gaat opleveren.
NS bepaalt haar beleidsprioriteiten op basis van materialiteit: een afweging van de belangen van onze stakeholders en de daadwerkelijke impact die NS kan...
De Sustainable Development Goals (SDGs) vormen voor Nederlandse bedrijven en overheid tot 2030 hét kader voor duurzaamheidsinitiatieven. NS verwacht in 2030...