In het programma Beter en Meer werkten NS en ProRail samen aan betere prestaties op het spoor. Om het reizen met de trein aantrekkelijker te maken is een...
NS wil koploper zijn in duurzame mobiliteit met een aantrekkelijk product.
We willen reizigers een treindienstregeling bieden die aansluit bij hun behoefte aan een drempelloze en robuuste deur-tot-deur reis, samen met partners.
NS wil dat reizigers erop kunnen vertrouwen dat zij op de geplande tijd op hun bestemming komen. Met de prestatie-indicator reizigerspunctualiteit meten we...
De reizigerspunctualiteit op 5 minuten kwam in 2018 uit op 82,5% (2017: 83,5%). Een verwachte dip vond plaats na de introductie van de IC Brussel en de...
Voor een voorspelbare reis van deur tot deur is het belangrijk dat reizigers goed kunnen overstappen van een NS-trein op een trein van een andere vervoerder.
Het aantal reizigerskilometers groeide in 2018 met 2,4% onder meer door de aantrekkende economie. Daardoor wordt het steeds drukker in de trein, zeker...
De kans op een zitplaats in de spits op de HSL-Zuid was in 2018 94,0%. Dit is lager dan in 2017 (96,0%). Oorzaak hiervan was de forse reizigersgroei van 15%...
NS verzorgt elke werkdag ruim 1,3 miljoen treinreizen met ruim 5.000 Sprinter- en Intercitydiensten. Met name omdat er steeds meer reizigers bij komen,...