Samen met haar internationale partners verbindt NS Nederland met de grote steden en regio’s in Duitsland, België, Frankrijk en Engeland. Afgelopen jaar...
Met het programma OV-betalen willen we klanten meer keuze en gemak bieden voor het betalen van hun treinreis.
NS wil dat reizigers hun reistijd zo veel mogelijk ervaren als eigen tijd die ze nuttig kunnen besteden. NS werkt hier aan samen met de overheid,...
NS wil koploper zijn in duurzame mobiliteit met een aantrekkelijk product.
De reizigerspunctualiteit op 5 minuten kwam in 2018 uit op 82,5% (2017: 83,5%). Een verwachte dip vond plaats na de introductie van de IC Brussel en de...
Het aantal reizigerskilometers groeide in 2018 met 2,4% onder meer door de aantrekkende economie. Daardoor wordt het steeds drukker in de trein, zeker...
De kans op een zitplaats in de spits op de HSL-Zuid was in 2018 94,0%. Dit is lager dan in 2017 (96,0%). Oorzaak hiervan was de forse reizigersgroei van 15%...
In 2018 onttrok NS dagelijks gemiddeld 12,4% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie (2017: 11,4%). Daarmee presteerden we beter dan de norm van...
De dienstregeling 2019 is vrijwel gelijk aan de dienstregeling in 2018. Door de verwachte groei van het aantal reizigers zijn treinen op een aantal...