NS wil een aantrekkelijke werkgever zijn waar iedereen zich thuis voelt. Dat kan door de werkvloer en het management een afspiegeling van de samenleving te...
Om in de toekomst goede operationele en financiële prestaties te garanderen, is er voortdurend ander gedrag en nieuwe kennis noodzakelijk. Veranderen en...
Het jaar 2018 stond voor de medezeggenschap in het teken van de verkiezingen voor de ondernemingsraden en zogeheten onderdeelscommissies. Het...
In 2018 is het tweejaarlijks medewerkerbetrokkenheidsonderzoek gehouden. Het onderzoek had een respons van 66% (ruim 14.000 deelnemers). Het...
Het verzuimcijfer voor NS kwam in 2018 uit op 6,0% (2017: 5,7%). Ziekteverzuim bij hoofdconducteurs is structureel hoog, mede door vergrijzing.
Om de dienstverlening goed te kunnen uitvoeren, ontwikkelt NS zich tot een slagvaardige en resultaatgerichte organisatie met effectief leiderschap. We...
NS kent de volgende kernwaarden: wij zijn open en betrouwbaar, wij gaan voor resultaat en wij willen vooruit. Deze waarden zijn de basis van wat we doen en...
NS beoogt om structureel en duurzaam, aantoonbaar en geloofwaardig te voldoen aan wet en regelgeving evenals de standaarden die passen bij de...
In 2018 hebben we een nieuw profiel voor leidinggevenden opgesteld, gebaseerd op de nieuwe missie en visie van NS.