De kans op een zitplaats in de spits op de HSL-Zuid was in 2018 94,0%. Dit is lager dan in 2017 (96,0%). Oorzaak hiervan was de forse reizigersgroei van 15%...
NS verzorgt elke werkdag ruim 1,3 miljoen treinreizen met ruim 5.000 Sprinter- en Intercitydiensten. Met name omdat er steeds meer reizigers bij komen,...
In 2018 onttrok NS dagelijks gemiddeld 12,4% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie (2017: 11,4%). Daarmee presteerden we beter dan de norm van...
Het is belangrijk dat het spoor wordt onderhouden en vernieuwd. Dit kan hinder opleveren voor reizigers. In maart was er gedurende 3 weken beperkt...
De dienstregeling 2019 is vrijwel gelijk aan de dienstregeling in 2018. Door de verwachte groei van het aantal reizigers zijn treinen op een aantal...
NS wil dat iedereen onbelemmerd kan reizen. We maken het reizigers zo gemakkelijk mogelijk om zelfstandig te reizen en bieden hulp waar nodig....
Om de spoorwegveiligheid te vergroten, heeft NS één geharmoniseerd veiligheidsbeheersysteem (‘1VBS’) voor het hele bedrijf ingevoerd. Hiermee zorgen we voor...
NS is een van de grootste energieverbruikers in Nederland. 90% gebruiken we voor het laten rijden van treinen en 10% voor gebouwen. Onze ambitie is om in...
NS gebruikt in treinen, werkplaatsen, stations en kantoren veel materialen. Ons streven is om hier zuinig mee om te gaan en ze een tweede leven te geven als...